Turizmciler, tatilin tatsız sürprizlerle bozulmaması için tüketicilerin soru sormaktan utanmamaları gerektiğini belirtiyor
TATİLCİLER, otellerden daha çok sabah erken geldikleri halde öğleye doğru odanın geç teslim edilmesi, tesisten çıkış yaptıkları gün oda anahtarının iptal edilmesi, tesis doktorunun muayenesi karşılığı ödeme yapılması gerektiği gibi konulardan şikâyetçi. Tur operatörleri ve oteller ise bunların vatandaşın otel kurallarını yeterince öğrenmemesinden kaynaklandığını belirtiyor.
HEY Travel Trends Turizm Üst Yöneticisi Necati Çalışkan ise otel broşürlerinin dikkatle incelenmesi gerektiğini söyledi. Tatilcilere, otelle ilgili tüm ayrıntıları öğrenmelerini öneren Çalışkan, “Tatilcilere düşen en önemli görev, doğal hakları olan soru sormaktan geri durmayıp bu hakkı sonuna kadar kullanmaktır. Genelde çok soru soran tatilci az sorun yaşıyor” dedi.
Tatilci neler yapmalı?Sabah erken geldikleri halde öğleye doğru odanın geç teslim edildiği düşüncesi yanlış. Tesis giriş saatleri genelde 13.00 veya 14.00 olduğu için, odada müşteri varsa, boşaltması bekleniyor.
Tesisten çıkış yaptıkları gün oda anahtarının iptal edilmesi, genellikle tatilcileri kızdıran bir durum. Ancak, bu odalarını en geç 12.00’de teslim etmeyenlere uygulanıyor. Bu gibi durumlarda tesisin, tüketicinin eşyalarını odadan çıkarma ve 1 günlük konaklama ücretini tahsil etme gibi hakları bulunuyor.
Engelli veya özel rahatsızlıkları olanların “konaklamadaki ek ihtiyaçlarını kendilerinin takip etmek zorunda olduğu” düşüncesinin doğru olmadığı belirtiliyor. Engellilerin, özel hizmet sağlayan operatörleri tercih ettiğinde sorun yaşamayacağı kaydediliyor.
Tüm tesisler ve tüketici sözleşmelerinde bulunduğundan, otel doktorda muayene olunduğunda ek ücret ödeneceği akılda tutulm